Vraag en antwoord

kan mijn eigen skimateriaal in de bus mee?

 

Jazeker, hiervoor is ruim voldoende plaats in de bus aanwezig. Neem je materiaal mee in een hoes en voorzie deze van een naamlabel.

 

is er plek ... ?

 

Ons boekingssysteem werkt hetzelfde als bij het online boeken van vliegtickets. Wil je weten of er plek is? Ga naar www.winterbergbus.nl en selecteer je opstapplaats. Als er plek is op een bepaalde datum dan is de datum blauw (vierkant) en kun je hierop klikken.

 

er wordt regen voorspeld, gaat mijn reis door?

 

Helaas zijn de meeste weerapps en Weeronline.nl een stuk minder nauwkeurig, daar zij de voorspelling baseren op een veel lagere hoogte dan dat Winterberg ligt, met dus vaker een (foutieve) regen voorspelling en temperaturen die hoger zijn dan hoe het echt gaat worden. Laten we voorop stellen: wij hebben er geen belang bij te rijden bij zeer slecht weer of een minimaal aantal pistes open. Over het algemeen blijft de opgespoten sneeuw ook bij hogere temperaturen goed. Wat regen kun je ook op een skidag in de Alpen hebben, als wij echter vooraf zien dat de dag helemaal in het water gaat vallen (en met 10 jaar Winterberg ervaring kunnen we dit prima inschatten), dan ontvang je enkele dagen voor vertrek bericht. Vaak publiceren wij deze info al iets eerder op onze Facebook pagina. Neem hierover geen contact met ons op, vragen over het weer worden niet beantwoord.

 

kan ik binnen 7 dagen voor vertrek annuleren?

 

Nee, zoals iedere reisorganisatie hanteren wij 100% annuleringskosten vlak voor vertrek. Wij rekenen op je komst en de bussen zijn besteld. Wij krijgen annuleringsverzoeken om de meest uiteenlopende redenen, als wij hieraan binnen 7 dagen voor vertrek toe zouden geven dan zouden wij niet kunnen bestaan, of hogere ticketprijzen moeten rekenen.

 

kan Winterbergbus mijn hotel regelen?

 

Nee, voor particulieren regelen wij geen hotels. Je kunt eenvoudig hotels vinden via bijvoorbeeld Booking.com.

 

organiseren jullie meerdaagse reizen met hotel?

 

Dit organiseren wij alleen voor bedrijven etc. (vanaf ca. 30 personen).

 

kan ik mijn skipas online al regelen?

 

Nee, skipassen zijn alleen ter plaatse verkrijgbaar bij iedere grote skilift. T.o.v. onze parkeerplaats is dit bijvoorbeeld onderaan Skilift 1.

 

ik ben beginner, heb ik dan een skipas nodig?

 

Als beginner blijf je waarschijnlijk op de oefenweide. Aan het gebruik van de skipistes zijn geen kosten verbonden, pas als je de skilift ingaat heb je een skipas nodig. Wij adviseren de beginners om geen 'groot' dagpas te kopen, maar bijvoorbeeld een puntenkaart als je 'een paar keer' van de skilift gebruik wilt maken. Deze koop je bij de skiliftloketten.

 

ik ben iets verloren

 

Kijk voor alle info op www.winterbergbus.nl/verloren

 

reizen met kleine kinderen

 

Anders dan in een vliegtuig mogen kinderen in een touringcar niet op schoot. De boetes hierop bij controles zijn hoog voor het uitvoerende busbedrijf. Voor iedere stoel moet een ticket gekocht worden en de namen op de passagierslijst moeten overeenkomen met de boeking. In de praktijk nemen ouders voor kleine kinderen een autostoeltje mee. Wij hebben geen kindertarieven daar we een prijs per stoel hanteren en deze is over het algemeen voordelig voor iedere passagier.


© Winterbergbus™ is een merk van Winterbergbus Snow Included, KvK nummer 54143357
Winterbergbus Snow Included, Simon Carmiggelthof 158, 2492 JN Den Haag